Heerup Skole - Logo med hjerte

Fritidsinstitutionen

Heerup Skoles skole- og fritidstilbud

Heerup Skole  er en specialskole med fritidstilbud for elever med psykisk og fysisk funktionsnedsættelse. Heerup Skole tilbyder undervisning efter folkeskolens paragraf 20.2, den vidtgående specialundervisning.
Heerup Skole tilbyder undervisning fra 1. til 10. Klassetrin.
Fritidsordningen tager kun mod børn, som går på skolen og visiteres til en fritidsinstitutionsplads.
Eleverne visiteres til skolen af BørneCenterKøbenhavn (BCK)
Skoledagen begynder alle hverdage kl. 8:15.
Fritidstilbuddet er åbent efter skoletid på hverdage og hele dage på skolefridage og i ferier.
Fritidstilbuddet lukker alle dage kl. 17:00

Samarbejdet mellem skole og fritidsdel

Eleverne inddeles i klasser og fritidshjemsgrupper. Lærere, pædagoger og medhjælpere udgør teamet i den enkelte klasse/fritidshjemsgruppe.

Lærere og pædagoger samarbejder i dialog med forældrene om at tilrettelægge en målrettet pædagogik og undervisning med udgangspunkt i den enkelte elevs ressourcer og behov.

Der arbejdes med kommunikation, sociale og boglige færdigheder, musisk/kreative fag og motoriske aktiviteter i skole og fritid.

Tværfagligt samarbejde

I hvert team samarbejder lærer, pædagoger og pædagogiske medhjælpere dagligt.

Til skolen er knyttet modersmålslærere, talepædagog, fysioterapeut, ergoterapeut og skolepsykolog.

Skolen betjenes af sundhedsplejerske og skolelæge.