Heerup Skole - Logo med hjerte

Fakta

• Heerup Skole  er en specialskole med fritidstilbud for elever med psykisk og fysisk funktionsnedsættelse. Heerup Skole tilbyder undervisning efter folkeskolens paragraf 20.2, den vidtgående specialundervisning.
• Heerup Skole tilbyder undervisning fra 1. til 9. Klassetrin.
• Fritidsordningen tager kun mod børn, som går på skolen og visiteres til en fritidsinstitutionsplads.
• Eleverne visiteres til skolen af BørneCenterKøbenhavn (BCK)
• Skoledagen begynder alle hverdage kl. 8:15.
• Fritidstilbuddet er åbent efter skoletid på hverdage og hele dage på skolefridage og i ferier.
• Fritidstilbuddet lukker alle dage kl. 17:00

Samarbejdet mellem skole og fritidsdel

Eleverne inddeles i klasser og fritidshjemsgrupper. Lærere, pædagoger og medhjælpere udgør teamet i den enkelte klasse/fritidshjemsgruppe.

Lærere og pædagoger samarbejder i dialog med forældrene om at tilrettelægge en målrettet pædagogik og undervisning med udgangspunkt i den enkelte elevs ressourcer og behov.

Der arbejdes med kommunikation, sociale og boglige færdigheder, musisk/kreative fag og motoriske aktiviteter i skole og fritid.

Tværfagligt samarbejde

I hvert team samarbejder lærer, pædagoger og pædagogiske medhjælpere dagligt.

Til skolen er knyttet modersmålslærere, talepædagog, fysioterapeut, ergoterapeut og skolepsykolog.

Skolen betjenes af sundhedsplejerske og skolelæge.